Pædagogisk målsætning

Målsætninger

Vores ønske er, at børnene skal have en tryg tilknytning til de voksne. Vores medarbejdere skal arbejde struktureret og systematisk med det enkelte barns –og gruppens udvikling. Således mener vi nemlig, at barnet trives og udvikler sig i sit liv og dermed bliver livsdueligt.

Derfor har vi følgende målsætninger:

• I Drivhuset skal vi være tydelige pædagoger, der møder børn og voksne i øjenhøjde.
  • Igennem anerkendende pædagogik, skal vi skabe forudsigelighed og klare rammer for børnene.
  • Alle børn skal gå hjem med en oplevelse af, at de har mødt omsorgsfulde voksne.
  • Trygge rammer og samarbejdet mellem forældre, kollegaer og ledelse, skal skabe de bedste betingelser for læring og udvikling.
  • Vi skal arbejde systematisk og struktureret.
  • Vi skal arbejde alderssvarende.
  • I drivhuset skal vi skabe et godt børneliv (being), der skal være afsættet til, at kunne klare sig senere i livet (becoming).
  • Vores store fokus på de fysiske rammer skal være essentielt for både vuggetue og børnehave.
  • Drivhuset arbejder hele tiden med at udvikle et trygt og stimulerende miljø, som styrker selvværdet for børnene.
  • I Drivhuset skal vi arbejde med at udvikle et trygt og stimulerende miljø, som styrker selvværdet for børnene.
  • Vi skal være nysgerrige og åbne overfor nye ideer og tiltag.
  • Vi skal skabe og arbejde med det gode børneliv.
  • Vi skal skabe LIVSDUELIG børn.